SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
FRS Kungsbacka
FreeRunningSweden

Avancerad Grupp (Av)

Som elev i avancerad skall man ha bra koll på grundtekniker som landningar, rullningar, stödjanden (vaults) och ha bra kroppskontroll. Här tränar vi på svårare tekniker och volter. Eleven får även mer frihet och ansvar under lektionen att utöka sin kreativitet. 

För att vara med i en avancerad grupp måste man minst vara 11+. Här är varje träning 1 timma och 30 minuter lång och äger rum på energigatan 23 (FRS Hallen) om inget annat anges. Träningarna planeras och genomförs av våra duktiga och utbildade ledare som till skillnad från de andra grupperna går in på mer detaljer för en mängd övningar/trix samt det de aktiva vill lära sig. 

Anmälan görs på våran anmälningssida här eller under fliken "Våra Grupper". Om det är några funderingar är det bara att höra av sig. Vi försöker alltid svara så snabbt som möjligt! 




Krav:

Nedan kan ni se vad man ska kunna för att börja i en fortsättningsgrupp samt den avanceradegruppen!


Osäker? 

Om du är osäker vilken grupp som passar kolla med en ansvarig ledare eller be att få gå igenom alla kraven under ett tillfälle, till exempel Opengym


Fortsättningsgruppen
För att gå vidare från nybörjare till fortsättning måste man kunna

  • Diveroll
  • Kong  (höjd: utövarens navelhöjd) 
  • Speed (-”-)
  • Dash (-”-)
  • Lazy  (-”-)
  • Wall Pop up
  • Hopp till cat leap
  • Swing press 1m
  • Precision jump  utövarens längd  mellan två klossar/murrar                     
  • Sparka upp till handstående med rygg mot vägg o stå där i 10s, Händer 10cm från väggen




OBS!! För att kunna börja i den avancerade gruppen måste du ha ett godkännande från en ledare. 


Den Avancerade gruppen:

För att gå vidare från fortsättning till avancerad

  • Alla övningar som krävs för att gå vidare från nybörjagruppen till fortsättningsgruppen.
  • Kombinera flera övningar utan att pausa emellan (Flow)
  • Front från kloss ca1m hög
  • Back (-”-)
  • Side (-”-)
  • Kong press 1m
  • Wallrun inklusive climb up
  • Cat to cat
  • Precision jump utövarens längd+armar mellan två klossar/murrar
  • Rondat

Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Hem, 11/10 02:00 
Hem, 17/08 23:48 
Hem, 21/07 12:30 
Hem, 11/07 23:29 
Hem, 04/07 17:00 
 
Våra sociala medier